• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

z Niemiec, Austrii i Szwajcarii

Niemcy, Austria i Szwajcaria to kraje o bardzo żywym i interesującym życiu politycznym. Do polskich mediów dociera tylko mały wycinek najważniejszych wiadomości. Jako polsko- i niemieckojęzyczna publicystka pragnę relacjonować i dzielić się z czytelnikami tego bloga wydarzeniami z życia politycznego krajów D-A-CH. Aleksandra Fedorska

Kategorie postów

  • austria, ekonomia (1)
  • austria, energetyka, klimat (1)
  • austria, polityka (5)
  • niemcy polityka (6)
  • niemcy, ekonomia (7)
  • niemcy, energetyka, klimat (3)
  • polityka, niemcy, austria (17)
  • polska, niemcy, gospodarka (1)
  • szwajcaria, polityka (4)
  • transport, niemcy (2)
  • wieden, austria (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Kategoria

Transport, niemcy

Covid na niemiecko-norweskim promie "Color...

Norweski armator Color Line to najważniejsza firma transportowa na trasach morskich między Norwegią, Danią, Niemcami i Szwecją. W zeszłym roku przewiozła promami prawie 4 miliony pasażerów.

Obecnie Color Line jest na kroplówce bankowej, bo jej obroty spadły przez pandemię o 50%. Wiosną zaciągnięto 44 milionów euro kredytu, wysoko oprocentowanego na 12,27%. Największe problemy firma ma z komunikacją promową między Oslo w Norwegii i Kilonią w Niemczech. To kiedyś bardzo dochodowe połączenie teraz cierpi na brak pasażerów i walczy z problemem koronawirusa na promach. Po fali potwierdzonych zarażeń pracowników flagowego promu „Color Magic” armator został zmuszony do odwołania rejsów tego promu. 

 

30 grudnia 2020   Dodaj komentarz
transport, niemcy   prom   niemcy   Norwegia   Color line  

Deutsche Bahn ponosi straty

Pełnomocnik rządu ds. kolei, EnakFerlemann (CDU), wypowiedział się na łamach gazety „die Welt” na temat obecnych problemów koncernu Deutsche Bahn (DB). Niemieckie koleje na tym etapie pandemii nie ograniczają połączeń, wręcz odwrotnie. Uruchomiono nawet dodatkowe pociągi.

DB przewiduje, że w okresie świątecznym zajętych będzie jedynie 20– 25% miejsc, co umożliwia utrzymywanie koniecznych odległości między podróżującymi. Jednocześnie nie ma obowiązku rezerwacji miejsc.

Polityka, na którą zdecydował się koncern DB, wiąże się jednak z dużymi dodatkowymi kosztami. Obecnie szacuje się je na 8–14 miliardów euro. Niemiecki parlament, der Bundestag, umożliwił dalsze zadłużenie Deutsche Bahn i podniósł granice maksymalnej wielkości długu z 30 do 35 miliardów euro.

23 grudnia 2020   Dodaj komentarz
transport, niemcy   niemcy   koronawirus   Deutsche Bahn  
D-a-ch | Blogi