• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

z Niemiec, Austrii i Szwajcarii

Niemcy, Austria i Szwajcaria to kraje o bardzo żywym i interesującym życiu politycznym. Do polskich mediów dociera tylko mały wycinek najważniejszych wiadomości. Jako polsko- i niemieckojęzyczna publicystka pragnę relacjonować i dzielić się z czytelnikami tego bloga wydarzeniami z życia politycznego krajów D-A-CH. Aleksandra Fedorska

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
28 29 30 31 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kategorie postów

  • austria, ekonomia (1)
  • austria, energetyka, klimat (1)
  • austria, polityka (5)
  • niemcy polityka (6)
  • niemcy, ekonomia (7)
  • niemcy, energetyka, klimat (3)
  • polityka, niemcy, austria (17)
  • polska, niemcy, gospodarka (1)
  • szwajcaria, polityka (4)
  • transport, niemcy (2)
  • wieden, austria (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Archiwum

  • Styczeń 2021
  • Grudzień 2020

Archiwum 22 stycznia 2021

Gigant odzieżowy zamyka sklepy

Firma Esprit, będąca marką znaną także na polskim rynku, latem 2020 roku ogłosiła, że nie jest w stanie zapłacić zaległych płatności. Chodziło głównie o spłaty kredytów i inne obciążenia finansowe. Pod znakiem zapytania znalazł się wtedy los 1200 pracowników tej firmy.

Esprit zdecydował się na radykalną restrukturyzację i jeszcze w zeszłym roku w samych tylko Niemczech zamknięto łącznie 50 sklepów, a pracę straciło 1100 zatrudnionych.

Problemy Esprit są tłumaczone pandemią koronawirusa i wielomiesięcznym zamknięciem galerii handlowych w Niemczech i innych krajach europejskich. Można się oczywiście zastanawiać, dlaczego Esprit, która jeszcze w 2006/07 roku nazwana była przez gazetę Handelsblatt najbardziej dochodową marką odzieżową na świecie, nie poradziła sobie z kryzysem. Niegdyś marża zysku operacyjnego tej firmy wynosiła 36,6%. Odpowiedzi udzielił znów Handelsblatt, pisząc krytycznie o modelu biznesowym Esprit, w ramach którego przeniesiono całą produkcję do najtańszych fabryk w Azji, a na Zachodzie współpracowano ze sklepami głównie w formie franczyzy. Stosując ten mechanizm, Esprit przegapił najważniejsze zmiany na rynku odzieżowym i nie był w stanie zaistnieć na poważnie w wymiarze e-commerce.

 

Jak się okazuje, tamten model właśnie się skończył.

 

22 stycznia 2021   Dodaj komentarz
niemcy, ekonomia   Esprit  
D-a-ch | Blogi